"(P)okaż serce": Paulina Krupińska i Sebastian Karpiel-Bułecka w spocie kampanii

Paulina Krupińska i Sebastian Karpiel-Bułecka wzięli udział w kampanii społeczno-edukacyjnej "(P)okaż serce", organizowanej przez Klinikę Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Celem tej inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej na temat nowotworów dziecięcych oraz podkreślenie znaczenia ich wczesnego wykrywania. W ramach kampanii powstał spot, w którym wystąpili podopieczni Kliniki wraz z opiekunami, ukazując temat z perspektywy rodziców dzieci chorych na nowotwory, w przypadku których diagnoza odwlekała się z uwagi na mylące objawy.

- Choć nowotwory dziecięce to choroby rzadkie, zarówno rodzice jak i lekarze pierwszego kontaktu powinni mieć świadomość ich występowania i zachować czujność onkologiczną. Opiekunowie jako osoby znające najlepiej swoje dziecko powinni zgłaszać wszystkie niepokojące objawy lekarzom pierwszego kontaktu. Z kolei pediatrzy, w przypadku, gdy zaordynowane leczenie nie przynosi oczekiwanych efektów, warto, aby zweryfikowali pierwotnie postawioną diagnozę i rozszerzyli diagnostykę. Lepiej jest wykonać jedno badanie za dużo, by wykluczyć groźną chorobę niż przeoczyć jej rozwój. Wczesne rozpoznanie to często możliwość wdrożenia mniej agresywnych terapii, co przekłada się na jakość życia małego pacjenta - wyjaśnia prof. Anna Raciborska, Kierownik Kliniki Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży w Instytucie Matki i Dziecka.

Reklama

Fundacja "Pokaż Serce" koncentruje się na budowaniu świadomości społecznej dotyczącej nowotworów dziecięcych i ich wczesnej wykrywalności. Złośliwe nowotwory dziecięce są klasyfikowane jako choroby rzadkie i różnią się od tych występujących wśród dorosłych. Rocznie w Polsce rozpoznawane są u ok. 1100-1200 dzieci. Ich objawy często są niespecyficzne lub trudne do zdiagnozowania, dlatego warto wiedzieć, na co należy zwrócić uwagę. Wyleczalność nowotworów dziecięcych szacuje się na ok. 70-80%, a im wcześniej choroba zostanie rozpoznana, tym większa jest szansa młodego pacjenta na powrót do zdrowia - czytamy na stronie kampanii "(P)okaż serce".

- Nowotwory dziecięce to trudny temat, ale nie należy się go bać czy unikać. Dzięki zwiększaniu wiedzy możemy wpłynąć na szybszą diagnozę i skuteczne leczenie najmłodszych pacjentów. Warto, aby rodzice oraz lekarze, a nawet dzieci znali objawy i nie bagatelizowali tych, nawet z pozoru niegroźnych. Każdy z nas może włączyć się w działania edukacyjne i szerzenie świadomości. Zachęcamy do dołączenia do kampanii (P)okaż serce, aby pomóc nam dotrzeć z kluczowymi informacjami do jak najszerszego grona odbiorców. Razem możemy wpłynąć na zdrowie najmłodszych. Wystarczy jeden prosty gest i odrobina serca - mówi Joanna Pruban, psychoonkolog z Instytutu Matki i Dziecka.

Kampania "(P)okaż serce" ma na celu budowanie świadomości społecznej na temat chorób onkologicznych u dzieci, wagi ich wczesnej wykrywalności oraz wsparcie pacjentów i ich rodzin. Organizatorzy liczą, że akcja zwróci uwagę odbiorców na ten problem i zmotywuje ich do zgłębienia tematu. Kampania potrwa do końca lutego

INTERIA.PL/materiały prasowe

W serwisie zdrowie.interia.pl dokładamy wszelkich starań, by przekazywać wyłącznie sprawdzone, rzetelne informacje o objawach i profilaktyce chorób, bo wierzymy, że świadomość i wiedza w tym zakresie pomogą dłużej utrzymać dobre zdrowie.
Niniejszy artykuł nie jest jednak poradą lekarską i nie może zastąpić diagnostyki i konsultacji z lekarzem lub specjalistą.

Dowiedz się więcej na temat: raki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL