Reklama

Jaki wpływ na organizm mają kwasy omega 3 i gdzie ich szukać?

Kwasy omega 3 (kwasy tłuszczowe omega-3) są to nienasycone kwasy tłuszczowe.

Ich postacie: kwas eikozapentaenowy (EPA) i kwas dekozakeksaenowy (DHA) mają szeroki wpływ na organizm człowieka. Mogą oddziaływać na wzrok, mózg i pośrednio na odporność całego organizmu.  

Kwasy omega 3 - oddziaływanie na organizm

Nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 wpływają na:

- działanie mózgu (poprawa ukrwienia, lepszy przepływ bodźców nerwowych)

- funkcjonowanie siatkówki oka (niedobór powoduje wady wzroku i zwyrodnienia plamki żółtej)

- płodność mężczyzn (na ruchliwość plemników)

- stan kości (wspomagają wchłanianie wapnia, przeciwdziałają zapaleniom stawów).

Reklama

 

Szczególne znaczenie zajmują w profilaktyce przed chorobami układu krążenia. Kwasy omega 3 mają wpływ na prawidłowe krzepnięcie krwi oraz hamują stany zapalne w organizmie. Dlatego są polecane w przeciwdziałaniu miażdżycy, nadciśnieniu oraz zawałom serca. Zawałowcom zaleca się przyjmowanie preparatów z kwasami omega 3, co zmniejsza u nich ryzyko wystąpienia kolejnego zawału. 

Przy nadpobudliwości związanej z ADHD preparaty zawierające NNKT omega-3 mogą wspomagać leczenie i łagodzić te stany.

 

Gdzie występują kwasy omega 3?

Najlepszym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 są tłuste ryby, a w szczególności: łosoś, sardynki, dorsz, makrela, śledź. Można też je znaleźć w owocach morza. Wiele produktów zawiera kwasy omega 3, ale szczególnie dużo ich znajdziemy w oleju lnianym, oleju rzepakowym i oleju z zarodków pszennych. Do tego warto uzupełnić dietę o orzechy włoskie i migdały, ale nie

mogą one zastąpić spożywania ryb morskich. Można też zwrócić uwagę, aby produkty zawierały także kwasy tłuszczowe omega 6, bo istotne jest też zachowanie między nimi określonej proporcji.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Rekomendacje