Reklama

Odkwaszanie organizmu, czyli jak zachować równowagę kwasowo-zasadową

Przy braku równowagi kwasowo-zasadowej może się okazać, że pomimo dobrych wyników krwi, człowiek czuje się zmęczony, nie może się skoncentrować, cierpi na bezsenność, ma pogorszony nastrój.

Zakwaszenie organizmu powodują produkty o niskim odczynie pH, czyli zawierające nadmiar jonów wodorowych H+. Na odkwaszanie organizmu wpływają zaś produkty zasadowe, czyli posiadające nadmiar jonów wodorotlenkowych OH-. Czasem pozytywny wpływ może przynieść odkwaszanie organizmu, które pozwala osiągnąć optymalny stan pH na poziomie około 7,45.

Odkwaszanie organizmu - jak się odżywiać?



Najważniejsza zasada to postawić na zasady zdrowego odżywiania. Posiłki powinny być spożywane regularnie 4-5 razy dziennie w porcjach umiarkowanych i bez objadania się. Należy jeść powoli i wszystko dokładnie przeżuć. 

Reklama

Odkwaszanie organizmu można rozpocząć ograniczając w swojej diecie: cukier, białą mąkę pszenną, mięso, kawę, herbatę i alkohol. Wskazane są zaś surowe warzywa i picie wody z sokiem cytryny. Należy unikać produktów wysokoprzetworzonych i z konserwantami. Dla szybszego efektu dietę można uzupełnić o odkwaszające suplementy.

Czynniki sprzyjające zakwaszaniu organizmu

Oprócz diety na zakwaszenie organizmu może wpływać wiele czynników i zachowań:

- długotrwały niepokój i stres

- diety odchudzające

- zbyt pasywny tryb życia

- nadmierna aktywność fizyczna

- przyjmowanie niektórych leków

- palenie papierosów.

Dlatego oprócz zdrowej diety dla lepszego samopoczucia wpływ na odkwaszanie organizmu ma również styl życia.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje